wawa1

Podsumowanie 2011

W ramach realizacji jednego z zadań projektu edukacyjnego „Patriotyzm czyli …Jestem Polką… Jestem Polakiem” byliśmy w dniach 12 – 13 maja 2011 r. na dwudniowej wycieczce w naszej stolicy – Warszawie. Wraz z naszą wychowawczynią Panią Beatą Robak i opiekunami projektu Panem Michałem Opałaczem, Panią Barbarą Paluch-Tworek i Panią Ewą Smolarek zwiedzaliśmy naszą stolicę, jej zabytki, miejsca związane z historią i kulturą Warszawy. Wycieczkę rozpoczęliśmy z panią przewodnik od Łazienek Królewskich poprzez Zamek Królewski, Warszawską Starówkę, Pałac Prezydencki kończąc pierwszy dzień wycieczki zwiedzaniem Muzeum Powstania Warszawskiego. Drugi dzień wycieczki rozpoczęliśmy od oglądania panoramy Warszawy z tarasu widokowego Pałacu Kultury i Nauki, następnie odwiedziliśmy Nowe Powązki, gdzie zapaliliśmy znicze przy pomniku Ofiar Katastrofy Smoleńskiej z 10 kwietnia 2010 roku oraz bohaterów „Kamieni na szaniec” – „Rudego”, „Zośki”” i „Alka”. Następnym punktem wycieczki była wizyta w Sejmie Rzeczypospolitej Polskiej. Dzięki zaangażowaniu Pani Poseł Krystyny Skowrońskiej, która dokładnie przybliżyła nam pracę Sejmu oraz poszczególnych Posłów, mogliśmy zwiedzić Gmach Sejmu oraz przyglądać się obradom z Galerii Sejmowej. Pobyt w Sejmie zakończyliśmy obiadem w sejmowej restauracji. Na koniec dnia udaliśmy się do Centrum Nauki Kopernik gdzie przez ponad dwie godziny próbowaliśmy swoich sił i możliwości na różnych przyrządach doskonale się bawiąc. Pełni niezapomnianych wrażeń bardzo późnym wieczorem wróciliśmy do domu.